Vad kan gå fel?

Annonsen dök upp. Annonsen med den där tjänsten som känns lite likt en "must have".. Inga problem att fylla i ett formulär. Inser plötsligt att jag varit på min arbetsplats 1 år längre än vad jag trott (tiden går nog snabbt när man har roligt!).
 
Problem dyker upp först vid "personligt brev". Surfar runt bland diverse sidor på nätet (läs: shoppingsajter - sånt är nåt jag behärskar väldigt bra), tar mig ett glas vin, dricker hälften, spelar Takida i bakgrunden och påbörjar det personliga brevet. Avskalat, ärligt. Utan större krav på mig själv.
 
Minns tillbaka till när jag skulle skicka in ansökningsprov till manusutbildningen. Jag minns hur jag ansträngde mig, hur jag skrev och skrev om. Hur jag aldrig kunde känna mig nöjd med det jag slitit med under ett par veckors tid. Om det var den texten jag skickade med i min ansökan? Skulle inte tro det. Istället tog jag med en text jag skrivit uppifrån och ner. Löpande text som förmodligen tog omkring tio minuter att få på print. Där i den texten, tror jag det fanns något som tog mig till intervju på skolan i Göteborg.
 
Önskar att jag oftare kunde släppa kraven på mig själv för nånstans vet jag att jag levererar bäst när jag inte pressar mig själv alltför hårt.
 

...och till det här inlägget får ni se vad Nova ska få i julklapp. Kråkan! Hon kommer att älska den.

Kommentarer
Postat av: Decdia

Överanalysera... Sånt är jag expert på med.
Håller tummarna för dig att du får jobbet!

Svar: Skulle vara jätteglad om jag tar mig till en intervju. :)
Malin

2014-11-01 @ 21:42:11
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Hörni!

Du har så rätt, bättre att slappna av och skriva rakt upp och ner. Håller tummarna!

Svar: Tack, snälla!
Malin

2014-11-03 @ 20:20:57
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Här kommer ett par tummar till! Nu blev det jobbigt att skriva med näsan... :-)

Svar: Tack Ama! :)
Malin

2014-11-04 @ 10:37:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0