Längtar hem.

Emellanåt gör sig hemlängtan påmind. Längtan efter en småstad. Umeå växer och växer. Butikskedjor tar över och de som startat eget får det tufft, en del får tacka för sig och slå igen. Gamla byggnader rivs, parkeringar och bostäder byggs upp. Huspriserna är tre gånger så höga här. 
 
Min hemlängtan beror nog även på att jag skulle vilja ha närmre till mina föräldrar. (Kanske rentav den största anledningen?) 
 
Det är också i lilla hemstaden jag skulle vilja ha egna butiken. Alla bitar har inte fallit på plats än, jag vill att Liten ska kunna vara med och jag vill även att det ska kunna vara en mötesplats för andra barn och föräldrar. 
 
Lyssnar ni till ert hjärta fullt ut? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0