Använd sunt förnuft.

Fastän Liten fått så mycket kläder har vi ändå spanat efter sånt som behövs kompletteras till hennes garderob, när vi varit på stan. Men alltså.. Det här med hur larmen på plaggen sätts, det är verkligen under all kritik. Visst, jag förstår att varor (tyvärr) behöver larmas, men går det liksom inte att tänka till innan man smäller dit ett larm mitt på tyget? Det är ju som gjort för att larmet ska efterlämna ett hål i plagget när det passerat kassan. Även om det är ett barnplagg för en hundring så vill jag inte ha ett hål i plagget när jag lämnar butiken. 
 
Det känns som att allt ska gå så snabbt. Bråttom, bråttom, på med larm, ut i butiken - sälj!
 
Vad hände med att göra något med kärlek och omsorg? 
 
Det har hänt att jag gått tillbaka med plagg till butiker, både egna och Litens, när de har hål i sig efter där larm suttit. Reklammerat och fått pengarna tillbaka. Sånt som borde kunnat undvikas om det inte var slamsigt utfört från början. (Det händer också att jag väljer att beställa på nätet för att slippa hål av den orsaken.) 
 
Om nu fler är som mig så borde det väl vara mer ekonomiskt för en butik att ta kostnaderna för den lite längre stund det tar att sätta larm på ett ställe som inte skadar plagget? Då borde antalet reklammationer minska samt risken att kunden istället beställer på nätet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

En gång har jag tom fått be personalen om att ta bort larmet då de satt det så att det inte ens gick att ta på sig plagget...

Svar: Nämen! Vad snopet att inte ens kunna prova det plagg man vill utan att be personal ta bort det som gör det inbrottssäkert.
Malin

2016-02-17 @ 13:04:07
URL: http://www.decdia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0