Det här gör ont.

I förrgår började, som många redan vet, den stora bokrean. Istället för att besöka den under premiärdagen var Liten och jag på promenad med småtjejerna i det fantastiska vädret samt besökte mataffären för middagsinköp. Och där, nära kassalinjerna i mataffären, stod det uppradat tre pallar med böcker.
 
 
 
Det gjorde ont att se böcker liggandes huller om buller! 
 
Böcker förtjänar behandlas med kärlek. Tänk så många timmar som läggs ner i arbetet med en bok. Från idé, till att skriva den, till att skriva om den, tills den hamnar i tryck, tills den hamnar i butik. För mig är en bok mer än "bara" en bok. 
 
När det kommer till böcker så har jag en liten "grej", jag vill inte låna ut böcker och jag vill inte låna böcker av andra (utanför hushållet). Tror det har att göra med att jag längtat efter att just den boken släpps från förlag, att jag byggt upp en förväntan på innehållet... Att en bok har ett fantastiskt fint omslag eller en titel och baksidestext som väcker nyfikenhet. För mig är, som sagt, en bok mer än "bara" en bok. 
 
Jag är så glad över att Finaste tycker om att läsa! Och att snart börja läsa för Liten känns hur mysigt som helst. Vi ska gå in till stan idag för att se om en särskild barnbok finns kvar på rean (har sett den i en reakatalog). En bok med fint budskap och fint omslag med mjuka färger som kommer att göra sig fin i hennes rum. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0