Tandläkaren.

Igår var det dags för årliga besiktningen hos tandläkaren. (Jag hade även bokat tid för att fixa en tand som jag råkat bita sönder.) Förra besöket i december när jag råkat bita sönder en tand landade notan på 1300 kr för 10 minuter i stolen så med det i tanken var jag inställd på ett något högre belopp denna gång. 
 
Men vet ni vad? Här har det tjänats pengar! 
 
Allt såg bra ut. Ingen början till karies, ingen tandsten... Och den tand jag bitit sönder, det var så minilite att fix-fix så var det klart! 
 
(Dessutom bjöd tandläkaren på sång denna gång, det glömdes bort sist och det gjorde mig lite besviken då.)
 
Notan då? Tadaa! 820 kr. Hade innan besöket sagt till Finaste att allt under 2000 kr är en bonus. Så ni kan ju förstå att det tycktes ha tjänats en rejäl slant på det där besöket. 
 
 
Tog en prom till stan med Liten (det är ca 10.000 steg till stan) där farfar mötte upp för att ta över styrandet av vagnen medan jag var hos tandläkaren. Både farfar och farmor var med vid återlämnandet av lilla hjärtat. Tack för hjälpen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0