Vilket tryck!

För en tid sedan hade Finaste och jag en omröstning kring vårt utespa. Omröstningen gällde "för eller emot att sälja". Båda var för att sälja (smidigt att vi tycker lika!) och nu innan helgen kände vi att det var läge att sätta ut annonsen. 
 
 
Shit vilket tryck det blev! Mail efter mail i inboxen och jag besvarade dem så gott jag kunde. (Finaste hade överlåtit försäljningen till mig, han anser att det där med att sälja kanske jag är lite bättre på än honom..) Hur som helst, på mindre än ett dygn var det sålt och hämtat.
 
 
Köparen hade kört 40 (!) mil för detta spa. Lite på vinst och förlust kan vi tycka. Hade på morgonen fått samtal av den långväga köparen och jag hade sagt att de får ringa Finaste för att boka tid för avhämtning. (Det är ju mersom inte att bara lyfta upp det själv på ett släp) men köparen hade under dagen inte ringt Finaste. Samtidigt fortsatte mailen komma och en i Umeå ville verkligen ha det och stod som nr 2 i tur. Jag mailar den jag varit i kontakt med för att höra om intresse fanns kvar (en del kan ju ändra sig utan att meddela) men fick inget svar. Lät det gå ett par timmar och pysslade på ute på gården. Finaste har kommit hem efter arbetsdagen och det börjar närma sig att göra i ordning middagen. Då ringer det på dörren. "Är det här vi ska hämta spaet?"
 
Tur jag inte hann maila den som stod andra på tur! Och tur att Finastes föräldrar på kort varsel kunde komma och hjälpa till! (Tack!)
 
Vi blev minst sagt överraskade att de plötsligt kom för att hämta. 
 
Skönt i alla fall att spaet är borta nu. Större plats på gården! 
 
Det har varit en riktigt bra helg, goväder och utomhuspyssel. Besök till tippen. Grillat spett, ätit i uterummet. Klippt gräs med sax (rogivande) och efter igår med grässax! Lilla Liten hade ordnat en Fiskars grässax till mamma på Mors dag, bästa hon! Blev jätteglad! Har planer på att fortsätta ute med den idag. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0