Snart!

Två arbetsdagar till...sedan semester i 4 veckor! Underbart! Vi började smygfira semestern idag med supergod hamburgermeny på Rock N´Roll vid Järnvägstorget och testade den alldeles nyutkomna Umeå-ölen, "Get Lucky".
 

Fantastiskt gott alltihop! Hit går vi snart igen. (Heja, heja för lokalproducerad öl!)
 
Senare på kvällen togs en prommis med tjejerna.
 
Note to self: inte välja skogen där man blir skrovmål för mygg.
 
Snart semester alltså...känns nästan ofattbart. Som jag toklängtat! I år känns semester extra behövligt. När vi nu ändå kommer att ha semester så lär det kunna kommas att boka en semester längre fram.
 

...nån vecka i solen. Och få extra energi när det är grått och trist här hemma. Det kommer att sitta fint det.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Sååå härligt med annalkande semester! :-)

Haha! Jag kom osökt att tänka på en grej jag läste för hundra år sen i Norran. På den tiden fanns det en öl som hette Sailor. Tillverkades i Umeå, tror jag. I alla fall var det från Västerbotten.
En kille fyndade en råtta i sin ölburk (GLÄÄÄÄ!!!)
Han fick frågan:
- Så nu dricker du inte Sailor mer då?
- Jooo... svarade killen, men jag kommer att köpa den på flaska.
Haha! Snacka om att gynna lokalproducerat :-D

Svar: Jajjemen, man får finna lösningar... :)
Malin

2014-07-13 @ 10:01:52
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0