Finaste!

I förrgår var det strålande sol och härlig sommarvärme! På kvällen var finaste och hans vän ute och körde MC och jag var ute med småtjejerna. Väl ute ser jag hur många det är som är ute för att röra på sig...och jag blir taggad! Efter promenaden lämnade jag hundarna hemma, bytte kläder, tog med stavarna och Takida i öronen. Så härligt! ...och någonstans fick jag en sådan energi och tänkte att jag vill springa också (!). Får jag en sådan tanke är det lika bra att köra på innan jag hinner tänka om. Efter varvet med stavarna lämnade jag dem bara innanför porten, startade Run Keeper (som bara ville jäklas...stoppade, startade om..fick den inte från start och tänker att 21 sekunder blir svårt att ta igen)
 
Så underbart när jag kom hem! Härligt slut på. Varför inför jag inte någon slags rutin på att vara ute? Mår ju fantastiskt bra efteråt och sover hur bra som helst sedan! (Kan även nämna att nyinköpta sängen är rena himmelriket, supernöjd!)
 
Finaste var fylld av energi efter att ha varit ute och kört och jag efter att ha varit ute och rört på mig. En bra kväll!
 
Något annat bra och trevligt är dessa:
 

Håller på att läsa Björndansen och jag har sett fram emot att den skulle komma ut i slutet av maj. Samma ton som Roslund/Hellström har i sina böcker...det här är bra - riktigt bra! Besökaren har jag inte påbörjat ännu, älskar böckerna om Silfverbielke som Öhrlund skriver tillsammans med Buthler (den nya om Silfverbielke släpps i september!) och jag var nyfiken på att läsa en spänningsroman av ena hälften från dessa herrar.
 

...och varför inte passa på att lägga vantarna på ett signerat exemplar när tillfälle ges?
 
Apropå böcker, vid frukost förra veckan pratade finaste och jag om böcker vi minns från vår uppväxt, om det är någon bok vi minns särskilt väl. En bok som satt spår hos mig är Bara för en sommar. Jag minns att jag lånat den av en barndomskompis, mer än en gång, läst den och fullkomligt älskat den! (Såklart slutsåld på förlag.) Efter frukost surfade vi in på Bokbörsen, och där fanns ett exemplar till salu hos ett Antikvariat Källaren! Klick klick!
 

Vilken nostalgitripp det kommer att bli! När vi beställde boken kunde jag återberätta för finaste vad den handlar om, vad killen i boken heter och hur allt slutar...rätt häftigt att minnas, det är över 20 år sedan jag läste den första gången.
 
.........................
 
Igår var det en sämre dag. Ville hem fortast möjligt efter jobbet.. Tårarna brände under ögonlocken. När jag kommer hem och finaste möter upp mig med en underbar blombukett så kan jag inte hålla tillbaka tårarna längre. Fast nu rann dem av kärlek och glädje och inte längre av det tunga som inträffat på jobbet tidigare.
 

Tack, finaste!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0