Ny!

Igår ringde jag vaktmästaren, spolventilen i toalettstolen hade så gott som gett upp så jag frågade om han kan byta ut den. Inga problem, han lovade komma förbi här medan jag var på jobbet.
 
Väl hemma efter arbetsdagen upptäcktes denna hälsning:
 

....en hälsning som låg på en sprillans ny toalettstol!
 

Underbart! (Har ringt och tackat nu på morgonen.)
 
Nu på morgonen har även en av ägarna till målarfirman som är anlitat för renoveringen, varit här. Hade en del anmärkningar på arbetet som utförts (närmare bestämt 22 punkter...har jag nämnt att jag kan vara ganska petig?) Valde att ta hit en av ägarna för besiktning och inte hantverkaren som varit här. Det gick jättebra! En väldigt ödmjuk kille som var här och samma kille jag haft kontakt med angående offert. Resultatet då? Jo, han kommer hit själv på måndag för att påbörja omarbete och tillfixning. Visst känns det trist att behöva kritisera utfört arbete men då både jag och hyresvärden betalar för hela kalaset och när det blir fackmannamässigt utfört så vill jag att det ska synas att det är ett proffs som varit här. Jag vill inte känna "det där hade jag gjort bättre själv". Toppen att få det fixat innan de beställda möblerna börjar komma! Sängen borde vara på G inom en vecka eller två. Soffan i början av juni.
 
Just ja! Det har kommit en inbjudan!
 

Ska bli så himla roligt! Älskar bröllop/bröllopsfester! Detta är hos människor jag fått glädjen att nyligen börjat lära känna, jättefina är de. Ser fram emot att få lära känna dem bättre.
 
Köpte en spontanpresent till finaste, som blev jätteglad:
 
 
Har inte kommit på det där med fantasy själv men denna genre är jag bra på:
 

Kan nog tänkas bli avkoppling i helgen.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Skitbra med en sprillans ny toa ju :-)

Skönt att du får skavankerna tillfixade utan gnäll :-)

2014-05-09 @ 09:42:01
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0