Vad händer egentligen?

Så otroligt mycket som händer nu! Har upptäckt så många nya sidor hos mig själv. Intressen jag inte trodde fanns har dykt upp och en vilja att utvecklas mer och mer... Jag, en (f.d) lägenhetsmänniska tycker det är himla kul att kratta löv, klippa gräs, beskära buskar, så frön - ja, helt enkelt pyssla utomhus. (Klyva ved, fastän det inte behövs just här hos oss) Så många roliga saker som jag precis insett är roliga att pyssla med! Idé efter idé ploppar upp i mitt huvud och jag borde ta och skriva ner dem så jag kan checka av allt eftersom (eller för att komma ihåg dem när nya idéer föds). 
 
Igår bjöds det på fint väder och vi pysslade på utomhus mest hela dagen. Finaste höll på fixa utanför garaget, såga och hamra. Montera spotlights och vägguttag med indragen kabel. Fint, fint! För egen del blev det pysslande på gården. 
 
    
 
Känner att jag vill mer och mer. Tänker att vårt nästa hus blir ett gammalt sådant, på en stor tomt. Där det kan odlas potatis och diverse godsaker som annars köps på grönsaksavdelningen på Ica. Sätta plantor och buskar. Och huset, som då är gammalt, får vi renovera och forma utifrån våra idéer och önskemål. Tänk så mycket att få lära sig längs vägen! Och tänk att få se lilla Liten styra omkring med sin lilla skottkärra och spade och hjälpa mamma i trädgården. Eller iklädd de rosa snickarbyxorna och hjälpa pappa snickra. Hon kommer att vara sötast! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Visst är det lovely?! När jag har tid tycker jag det är så avkopplande att kratta, rensa ogräs och bara pyssla utomhus. Speciellt den här tiden på året.. =P Kram!

Svar: Jaa! Verkligen helt jättemysigt :) Det blir helt klart en större tomt framöver :P Kram på dig, fina du!
Malin

Postat av: Hörni

Åh jag känner igen mig. Och har satt potatis! :)

Svar: 😊😊😊 Men tänk så härligt för er att få äta färsk potatis som kan plockas upp i närheten.. Vilken lyx!
Malin

2016-06-30 @ 21:40:49
URL: http://horni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0