Intervju.

Förra onsdagen var jag på en anställningsintervju. Jag skulle få jobbet om jag ville samt börja så snart möjlighet skulle ges. Jag föreslog att vi skulle höras av lite senare, jag ville smälta mötet. Redan på hemväg visste jag att det där jobbet inte skulle bli aktuellt. Främst av 2 anledningar: jag skulle behöva gå från månadslön (som jag har på mitt nuvarande jobb) till timlön, vilket känns ganska värdelöst. Samt att lönen skulle bli lägre. Jag hade försökt få en höjning på lönen som kunde erbjudas men det var inte aktuellt. Hur som helst, tänkte att det är bättre att meddela dagen därpå. 
 
Man kan väl säga som så att jag inte hann. Å andra sidan löste sig det hela av sig självt. 
 
 
Vad svarar man på ett sånt sms? Typ:
 
"Är rak o öppen som människa och iom ditt sms har du inte de egenskaper jag vill att en chef ska ha."
 
Nä, jag har inte svarat alls på det sms:et. 
 
På riktigt; vilken chef väljer att skicka ett sånt meddelande? I ett sms? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag blir rent förbannad. Fy fan vad oproffsigt av "chefen"! Hela SMS:et och sättet han/hon gjorde det på. Nej, jag tycker inte man gör så.. Kram på dig!

Svar: Klart man inte gör. Det måste ju finnas nån slags vett & etikett för beteende hos arbetsgivare. Kram!
Malin

2015-04-15 @ 11:29:16
URL: http://violkakan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0